Wednesday, December 29, 2021

Min hjälteuppsats

Min hjälteuppsats



holocaust harvard volontär utvärdering en ros min hjälteuppsats emily hero definition visuell analys utvärderande essä drömmar sociologi identitet introduktion litterärt förhalande kritiskt tänkande. Celtic Studies 7. Övertygande essäämnen. Spara tid och låt våra verifierade experter hjälpa dig, min hjälteuppsats. Planering och utveckling Alla pussel kan lösas med tiden om människor fortsätter att försöka och utmana sig själva. engelsk





Citera denna sida



Jag minns när jag växte upp när jag satt i soffan och tittade på superhjältar på T. som Spiderman, Hulken och min favorit, Batman. Som barn var du min superhjälte. Du var den som tog hand om alla problem som jag stod inför. Du slogs mot skurkar inklusive skador och trasiga leksaker precis som superhjältar slogs mot skurkar. För mig var du lika smart som Tony Stark, lika stark som Hulken och lika vågad som Spiderman. När jag växte upp lärde skolan mig skillnaden mellan en huvudperson och en antagonist. Jag började inse att en hjälte och en skurk var relativa termer för din tro. Gränsen mellan bra och onda började suddas ut. När jag blev tonåring hade jag mött många motgångar. Det mesta på egen hand. Jag kände att om jag kunde möta dem själv skulle jag kunna bli en hjälte som du. Mitt oberoende fick mig att utveckla intressen och övertygelser som har motsatt dig dina egna.


Mitt intryck av att du är något gudomlig, min hjälteuppsats, perfekt person började försvinna. Vi började bråka mer min hjälteuppsats våra meningsskiljaktigheter började hopa sig så högt att de rörde vid molnen. Vi blev så fientliga mot varandra att resten av familjen min hjälteuppsats lägga märke till, min hjälteuppsats. Jag gjorde som alla tonåringar och kämpade min hjälteuppsats var självständig. Jag blev frånkopplad från dig och kände att du var fienden till mitt sanna jag. Den jag en gång idoliserade blev kvinnan jag lovade att jag aldrig skulle bli. Hur det fungerar. I december andra året hade vi nått vårt lägsta. Vi var naiva att tro att de kunde fixas i bara en måltid.


Jag spillde ut mina problem och i min tid av fullständig exponering och öppenhet kände jag bara att du blev mer kränkt av allt och du blev defensiv. Du tittade på mig och sa något jag aldrig kommer att glömma. Vid det laget såg jag dig som Jokern till min Batman. Du kände dig inte längre som min mamma. Du var bara skurken. Detta krossar mitt hjärta att tänka att detta är verklighet. Min familj skulle separeras i två delar. Jag sitter här nu och skriver den här uppsatsen när jag fick en uppenbarelse. Faktum är att våra unika åsikter är det som gör oss unika och det som gör vårt förhållande unikt.


Min fientlighet har försvunnit. Jag vill bara vara nära igen. Jag saknar vårt gamla förhållande min hjälteuppsats som du och Min hjälteuppsats räddade världen tillsammans. Jag ser mig själv som det lilla barnet som gör sig redo att börja en ny resa, min hjälteuppsats. En resa som jag är redo att ta mig an hur jobbig det än kan vara eftersom jag vet att hemma alltid stöttar min sidekick mig. Min pyjamas och hjältekostymer har förvandlats till en examensklänning. Mina tecknade serier och serier har förvandlats till läroböcker och essäer. Behöver en anpassad uppsats om samma ämne? Våra skribenter kan hjälpa dig med alla typer av uppsatser. För alla ämnen Få ditt pris Hur det fungerar.





uppsats om vattenresurser



Förutom självuppoffrande anda, säger de aldrig att ge upp förrän de uppnått målet, och därför arbetar hjältar vanligtvis med en uppgift hela livet. När de kämpar med ett pussel måste de arbeta riktigt hårt, även de har intelligens eller styrka som är över genomsnittet. Dessa egenskaper är definitionerna av en hjälte ur min synvinkel för närvarande, som kan skilja sig från eller likna människor. Och också, allt eftersom samhället utvecklas, kommer idéerna om att se hjältar att förändras eftersom tyngdpunkten i utvärderingen varierar under de olika tidsperioderna. Så det borde inte vara en standarddefinition av ett ord, alla är unika oavsett när.


Men hjältar bär vanligtvis guld, berömmelse och rustningar, men vi tänker aldrig på vikten av allt ansvar som de tar. Det är inte lätt att vara en hjälte ur alla aspekter; vi bör inte bara vara avundsjuka på belöningarna utan också vara mer respektfulla mot alla män som hjälper oss i det verkliga livet. När det är lätt kan vem som helst ta ansvar och ses som en hjälte. Först när saker och ting blir tuffa visas deras sanna jag. Sådana människor är inga hjältar. De är svaga när de behöver vara starka, rädda när de behöver vara modiga och de förväntar sig respekt utan att förtjäna det. Hjältar inspirerar andra genom att hålla ut när saker blir svåra samtidigt som de förstår att de inte är perfekta. Hjältar håller ut genom svåra omständigheter.


Till exempel i Johnny Tremain ser Johnny sin skadade hand som ett fel. Det tar tid för honom att övervinna det och hålla ut. Johnny var fast besluten att delta i tefesten i Boston genom att lära sig att hugga ved som om han hade full användning av båda sina händer. Hjältar är människor som använder sina motgångar för att inspirera andra. Till exempel skrev Gale Fiege en artikel om en man som förlorade ett ben till en bomb i Afghanistan. Segers sa senare att människor hanterar skador på olika sätt. Han valde helt enkelt att inte låta det påverka hans livsstil. När de läker sina sår uppmuntrar hjältar andra att låta sina egna sår läka. Hjältar lär sig av sina misstag och använder sin inhämtade kunskap för att förbättra sig själva. Han agerade som om hans hand var det värsta som existerade och insåg senare att han höll sig från att njuta av livet.


Senare ångrade Johnny att han slösade bort pengarna från Mr. Hancock på mat. Johnny insåg sitt misstag och försökte fixa det genom att köpa presenter till flickorna och lova att inte besöka Rab förrän de var jämställda. Hjältar är inte perfekta men förstår att de måste erkänna och växa från sina misstag. Hjältar överger inte sitt skepp när det blir svårt. De håller sig till sin besättning och hanterar sina omständigheter. De inspirerar andra genom att övervinna sina svårigheter. De är människor och bör inte ställas på en piedestal. De skiljer sig inte från alla andra och kan inte förväntas vara perfekta hela tiden. En hjälte kommer att fortsätta segla när vågorna stiger, samtidigt som de accepterar när vågorna har blivit för grova för att de ska kunna segla ensamma.


Vem är din hjälte? Är en så enkel fråga som kan avslöja så mycket om en individ som det är svårt att sätta ord på vikten av hjältar. När jag tänker på en hjälte föreställer jag mig någon som är hårt arbetande, ärlig och beslutsam. Jag tänker också på någon jag ser upp till och vill vara som en dag. Detta lämnar bara en person kvar - min mamma, Lucy Brady. Hon har alla egenskaper jag... Någon som jag anser vara en hjälte är min mamma. Alla har någon de ser upp till och vill vara precis som en dag och alla har olika åsikter och vem en sann hjälte är. Min personliga hjälte är min mamma, Christy Nguyen.


Vi började bråka mer och våra meningsskiljaktigheter började hopa sig så högt att de rörde vid molnen. Vi blev så fientliga mot varandra att resten av familjen kunde märka det. Jag gjorde som varje tonåring och kämpade för att vara självständig. Jag blev frånkopplad från dig och kände att du var fienden till mitt sanna jag. Den jag en gång idoliserade blev kvinnan jag lovade att jag aldrig skulle bli. Hur det fungerar. I december andra året hade vi nått vårt lägsta. Vi var naiva att tro att de kunde fixas i bara en måltid. Jag spillde ut mina problem och i min tid av fullständig exponering och öppenhet kände jag bara att du blev mer kränkt av allt och du blev defensiv.


Du tittade på mig och sa något jag aldrig kommer att glömma. Vid det laget såg jag dig som Jokern till min Batman. Du kände dig inte längre som min mamma. Du var bara skurken. Den ena var en chokladsvart katt, och den andra var en gul […]. Vad är en hjälte? Så även om prestationer vanligtvis är mer allmänt erkända, är det personens karaktär som […]. En hjälte är någon som inspirerar andra, aldrig ger upp och uppmuntrar dig att fortsätta försöka och sträva efter storhet oavsett hur svårt det blir. Någon som finns där för dig genom de bästa och värsta tiderna. En hjälte är någon […]. En hjälte är någon som har blivit erkänd för en modig handling eller ädel karaktär.


Hjältar enligt min mening är människor som har uppnått speciella landvinningar i historien och är ihågkomna för sina förmågor och personliga egenskaper som gör dem till förebilder. Hjältar blir ofta ihågkomna för att de riskerar eller snarare offrar sina liv för […]. Uppsatsexempel. Uppsatsämnen. Mest populära uppsatsämnen om Min hjälte utarbetade av våra experter:. My Hero Paper om officer Nelson Min hjälte har mycket mod och mod han är fantastisk på sitt jobb och faktiskt en gång arresterade han sin egen dotter!

No comments:

Post a Comment