Wednesday, December 22, 2021

En speciell personuppsats

En speciell personuppsats



Istället valde mamma att flytta till Salem för att ta hand om sin mamma som är 97 år och låta henne vara kvar i sitt hem. Hon födde sex barn men när jag kom med omfamnade hon mig villigt som sitt eget och jag blev nummer sju. Öppna dokument, en speciell personuppsats. Av denna anledning är pappa en speciell individ för mig. Själv saknar jag honom och jag kan sitta och minnas tiden vi tillbringade tillsammans och pratade och skrattade och lyssnade på hans fantastiska berättelser. Hennes värde för sin familj och en speciell personuppsats hon känner att hon har lyst igen.





Relaterade uppsatser



Hem — Uppsatsprov — Sociologi — Människor — Personligt skrivande: ett papper om den speciella personen i mitt liv. Vilket ämne som helst. Några en speciell personuppsats av uppsats. Hon heter Marie och hon är min mamma. Marie är en väldigt varm och omtänksam själ. Hon finns alltid där för sin familj och ger oss fritt kärlek och stöd. Hon födde sex barn men när jag kom med omfamnade hon mig villigt som sitt eget och jag blev nummer sju. Jag är hennes första barnbarn, hon har tagit hand om mig från födseln, och det är därför jag kallar henne mamma. Andra barn gjorde narr av henne som barn på grund av kläderna hon bar och det arbete hennes föräldrar gjorde efter skördarna och plockningen av frukt.


Hon lovade att det aldrig skulle hända hennes barn! Hon ville att de skulle ha alla fördelar hon aldrig haft och denna önskan blev drivkraften i hennes liv. Marie gifte sig vid 15 men äktenskapet gjorde det inte en speciell personuppsats ut. Hon hade omedvetet gift sig med en mycket orolig man, och för hennes familjs säkerhet och välbefinnande tvingades hon avsluta äktenskapet och möta världen ensam med sina små bröder, en speciell personuppsats. Detta var inne och hon var 27 år gammal. Världen var en annan plats i Det var inga lätta tider för kvinnor, särskilt de med 6 barn att försörja.


Mamma verkade aldrig känna igen detta. Det var början på en livstid av självuppoffring och hårt arbete. Nämnde jag att hon var ödmjuk och osjälvisk? Hon köpte ett hem, fostrade sin familj och när jag föddes i blev jag en del av familjen och blev älskad och omhändertagen av dem alla. Mamma arbetade på flygplatsen då och hon hade stora flygförmåner. Detta var väldigt viktigt för mamma och att dela detta med oss ​​var en stor glädje för henne, en speciell personuppsats. Fyra av hennes sex barn var flickor. När de hade bestämt sig för att gifta sig insisterade hon på att förse dem med bröllopet som de drömde om och kastade sig glatt in i förberedelserna. Att kunna göra detta till en speciell tid var väldigt viktigt för henne.


Men det handlade inte bara om saker, mamma var också bekymrad över våra andliga behov. Vi lärde oss hur man arbetar. Hon lärde oss värderingar, respekt och ärlighet. Hon hade ett hembibelstudium med oss ​​alla och uppmuntrade oss att tillämpa dessa principer i våra liv. Hon ville att vi skulle vara snälla, ge människor. Mamma har så många underbara egenskaper, men den som jag tycker är mest framstående är hur osjälvisk hon är. I den värld vi lever i är vi omgivna av själviskhet, du ser det runt omkring dig. Jag har aldrig sett detta hos henne.


Marie har gått i pension från sitt jobb. Hon tänkte att det här skulle vara hennes tid att resa och göra saker som hon skulle vilja göra och ha lite tid för henne. Men så är inte fallet, en speciell personuppsats. Istället valde mamma att flytta till Salem för att ta hand om sin mamma som är 97 år och låta henne vara kvar i sitt hem. Hennes värde för sin familj och det ansvar hon känner har skinit igen. Jag har så mycket en speciell personuppsats och respekt för henne och jag ville en speciell personuppsats att veta vilken speciell person hon är. Den mest speciella personen jag känner. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat.


Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen, en speciell personuppsats. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig, en speciell personuppsats. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Personligt skrivande: ett papper om den speciella personen i mitt liv Ämne: Sociologi Ämne: Människor Sidor 2 ord: Publicerad: 12 februari Nedladdningar: Ladda ner Skriv ut. Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig.


Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. Relaterade essäer Colonizers and Exploitation of Indigenous Americans Essay. Uppsats om frågan om kollektivtrafik och dess problem. The Cave of Lascaux: bilder av neandertalarnas uppsats. Analys av hur vårt samhälle ser ut idag Uppsats. Analys av hur samhället förändras En speciell personuppsats. Uppsats om privilegier för människor. Titel-studsande polymerkemiuppsats. Uppsats från Iowa Tribe of Oklahoma. Hitta gratis uppsatser Vi förser dig med originaluppsatsprover, perfekt formatering och styling. Citera denna uppsats För att exportera en referens till den här artikeln, välj en referensstil nedan: APA MLA Harvard Vancouver Personal Writing: a Paper About the Special Person in My Life. Personligt skrivande: ett papper om den speciella personen i mitt liv. Personligt skrivande: ett papper om den speciella personen i mitt liv [Internet].


Beställ nu. Kontrollera din inkorg. Beställ nu. Relaterade ämnen Samhällsuppsatser Kulturrelativism Uppsatser Sociala medier Uppsatser Dialoguppsatser Mediavåld Uppsatser. Hallå där! Är du intresserad av att få ett skräddarsytt papper? Kolla in det! Har svårt att hitta den perfekta uppsatsen? Anlita en författare, en speciell personuppsats. Jag förstår. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu. Professionella skribenter och forskare. Källor och citat tillhandahålls.





argumenterande essä mot homosexuella äktenskap



Hon tänkte att det här skulle vara hennes tid att resa och göra saker som hon skulle vilja göra och ha lite tid för henne. Men så är inte fallet. Istället valde mamma att flytta till Salem för att ta hand om sin mamma som är 97 år och låta henne vara kvar i sitt hem. Hennes värde för sin familj och det ansvar hon känner har skinit igen. Jag har så mycket kärlek och respekt för henne och jag ville att du skulle veta vilken speciell person hon är. Den mest speciella personen jag känner. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper.


Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Personligt skrivande: ett papper om den speciella personen i mitt liv Ämne: Sociologi Ämne: Människor Sidor 2 ord: Publicerad: 12 februari Nedladdningar: Ladda ner Skriv ut. Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig. Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. Relaterade essäer Colonizers and Exploitation of Indigenous Americans Essay. Uppsats om frågan om kollektivtrafik och dess problem. The Cave of Lascaux: bilder av neandertalarnas uppsats. Analys av hur vårt samhälle ser ut idag Uppsats.


Analys av hur samhället förändras Uppsats. Jag var välsignad att ha henne runt sjutton år av mitt liv. Hon var en väldigt ödmjuk dam som alla kom överens med. Hon var en som såg till Gud för styrka och mod. Därför såg jag till henne för att få mitt mod och styrka. Min mormor var där genom allt från födseln. Min mormor var speciell på många olika sätt. Det viktigaste jag kan minnas om henne var hur hon behandlade människor. Hon träffade aldrig en främling. Hennes religion kom före allt; hon vände sig alltid till Gud för styrka och mod i allt hon gjorde.


Det som är så speciellt med hennes religiösa tillhörighet är att hon har fört det vidare till mig. Hon tog mig till kyrkan när jag var ett litet barn och när jag blev äldre blev valet mitt att fortsätta gå i kyrkan eller inte. Först utbildade pappa mig med målet att bli så självständig som han är. Eftersom han är min förälder har han erbjudit mig vägledning, rådgivning och trygghet. Även grannar beundrar pappa och det är därför jag alltid vill vara precis som han. För honom verkar ingenting vara svårt och han ger en lösning för praktiskt taget allt. Pappa gick i den lokala skolan när han var en ung pojke. Han studerade upp till universitetet. I livet ville han bli ingenjör eftersom han alltid hade en beundran för konstruktioner och byggnader. Pappa undrade hur folk byggde höga byggnader och i skolan siktade han på att skaffa sig kunskap så att han kan gå med entreprenörer senare.


Av denna anledning studerade han mycket hårt. Han tilldelades en ingenjörsexamen vid universitetet. Pappa pratar om utvecklingen i de flesta fall och han drömmer om Dubai som den största staden i Mellanöstern någon gång i framtiden. Efter examen från universitetet arbetade pappa som ingenjör. Han hade turen att träffa en kärleksfull, vacker kvinna och de gifte sig senare för att bilda familj. Pappa älskar mamma och han uppskattar alltid det hon gör. Matlagning är en hobby som mamma tycker mycket om. Pappa ber henne då och då att laga de traditionella asiatiska rätterna åt oss. Pappa är stolt över sitt ursprung. Han berömmer mamma varje gång hon lagar traditionell mat.


Som familj bor vi i ett stort hus som pappa har byggt åt oss. Vårt hus är bland de vackraste strukturerna i staden på grund av dess glänsande färger och unika design. Vårt hus beundras av mina vänner och de sällar sig till mig och min familj över helgen. Jag har välkomnande föräldrar eftersom de lät mig och mina vänner bo hos oss. Jag har alltid lärt mig av min pappa att respektera min mamma såväl som andra äldre personer. Pappa umgås med mina syskon, mamma och jag varje gång han kommer hem från jobbet. Som ingenjör lär pappa sig många nya saker varje dag och dessa gör kvällsberättelserna som han berättar för oss.


Han uppmuntrar mig alltid att studera så att jag kan vara en viktig person i framtiden. Detta beror på att han engagerar sig i sociala frågor eftersom han leder en grupp entreprenörer i staden. Pappa säger att ett bra jobb är viktigt eftersom det gör det möjligt för någon att investera och säkra framtiden. Jag brukade bli tagen till skolan av min pappa som liten innan han kunde gå till jobbet. Detta stärkte bandet som vi delar. Jag fick så mycket omsorg och kärlek från min pappa. Men han rättade mig också. Han straffade mig alltid när jag gjorde misstag. En incident som jag minns tydligt var när jag gick ut och lekte med vänner och kom hem sent.


Min mamma informerade pappa eftersom hon inte visste var jag var. Pappa kom hem tidigare samma dag. Han var vid entrén när jag kom hem och han sa ingenting till mig. Istället slog han mig skoningslöst. Oavsett hur högt jag grät kunde ingen rädda mig. Pappa förklarade för mig varför han slog mig efter att ha straffat mig. Från den dagen respekterar jag alltid pappa. Innan jag fattar något beslut rådfrågar jag honom. Pappa är väldigt äventyrlig och jag lär mig något nytt av honom nästan varje dag mer så vad som händer inom vårt land. Medan vi delar historier har vi roligt tillsammans.


Jag följer med pappa när han går ut över helgerna för att titta på bilrally som är hans bästa sport. Bilrally är en fascinerande sport eftersom cyklar och bilar deltar i tävlingar. Det finns tillfällen när vi tittar på den här sporten som en familj och vi brukar ha väldigt roligt tillsammans.

No comments:

Post a Comment